Måndag

Min första arbetsdag efter semester! Var segt att kliva upp när väckarklockan ringde. Ville ligga kvar me älsklingen å bara sova.
Var som vanligt på jobbet. När jag kom hem åt jag middag=rester från igår!!! Cyklade en sväng till hästarna. Ingen ridning...kommer knappast upp i sadeln me denna rygg. Och ingen körning me Bounty...fick se att jag inte hade nå luft i däcket:(
I helgen fiskade vi kräftor. Fick bara ynka 40 stycken å många var små så alla våra kräftor fick återgå till ån:) Hoppas dom kommer tillbaks nästa år!!!
Skummade igenom dagens tv-tablå å hitta inte ett enda bra å glo på. Nu e jag trött...

SKITHÄST

Rubriken säger allt men här har ni bildbevis

Stockholm

Så var det dags att besöka stora staden. Jag, Malin & Kajsa tog tåget ner på onsdagen. Var nere i tid...inga förseningar eller jo men bara ca 10 minuter. Vi låste in all vår packning å drog ner på stan. Shit va folk...folk ta mej fan överallt!!! Hittade lite snygga kläder å en ny snygg väska. Träffade Emelie å försökte sen att ta tunnelbanan å leta upp hennes lägenhet. Vi hittade!!! Bytte om å gick sen å åt middag på en italiensk restaurang. Kajsa fyller nämligen år å detta måste vi ju fira. Jag åt en jättegod pastarätt me bläckfisk, musslor å räkor. Till efterrätt drack jag en Cappuccino...magen sa liksom stop. Gick sen hem efter en mycket lyckad dag. Dagen efter var det Grönan som gällde. Emelie jobbade men jag, Malin å Kajsa åkte buss till hamnen. Å sen tog vi färjan över till Djurgården. Dom öppnade kl 15.00 å vi hann lata oss lite innan...Tog ett bra tag för oss att ta oss dit. Vi gick in på Grönan å började åka karuseller...skitkul ju:) Åkte en galen karusell som heter Extreme...man åkte uppåner å runt. Första gången vågade jag inte titta men andra gången försökte jag att titta lite!!! Åkte en rolig bergådal bana som heter Jetline. Tror vi åkte den mer än 5 ggr:) Spelade lite på chokladhjulen men tyvärr ingen vinst:( Vi åkte karusell på karusell. Jag å Malin åkte bläckfisken tre ggr på rad. Vi behöva inte ens kliva av efter varje åkning:) Klockan 23.00 stängde dom så då tog vi färjan igen å buss. Kom hem sent.
Jaha...så var det sista dagen i Stockholm. Var tänkt att vi skulle besöka Skansen men vi var så seg på morgonen så vi tyckte inte att vi skulle hinna me. Så det blev en runda på stan istället. Tågt gick 18.30 å kan ni tänka er...inga förseningar alls. Kajsa hoppade av i Gävle eftersom hon snart börjar skolan å har lägenhet där. Malin å jag hann me bussen till Bergsjö å Martin kom me bilen sen. Blev lite tv innan vi somnade. Malin sov över hos oss. Dagen efter var det en sån där tråkig dag. Det regnade. Vi som skulle köra Bounty å rida Affe men blev inte så när detta skitväder kom. Kollade på filmen Jägarna...en av Sveriges bästa filmer enligt mej. Skjutsade ner Malin runt 14.00. Köpte en glass innan hennes buss gick.
Sätter in en bild på syrrans ursöta marsvin. Tyckte bilden passa in:) Han sitter å äter blåbärspaj

Gränsforsfest

Dags för Årets Gränsforsfest!!!
Men innan festen var jag å Martin på 2-årskalas. Olle fyller ju 2 år!!! Vi var nere på byn å firade honom. Massor me barn å folk. Många som man inte hade träffat men många kända ansikten me. Åt jättegod tårta å massa kakor å bakverk. Fick ont i magen efteråt. Av oss fick han en Claas traktor. Å tröck man på en knapp så börja lyset fram å lysa å så lät den...å rulla framåt såklart. Olle såg helnöjd ut!!!
Hem å duscha lite å sen ivåg till Gränsfors...Martin kom lite senare. Åt jättegod smörgåstårta...Var lite klent me folk från början men eftersom så blev hela huset fullt:) Träffade grymt roliga människor:) Kanske ja drack lite för mycket men roligt hade jag!!! Lekte en rolig lek me en kortlek...full som gatan blev vi allihopa. Ess var pisskort-jag fick inte ett enda:( Ni som har facebook har tur för där finns det bilder från festen. Å ni som inte har...jani...skaffa facebook eller maila mej ([email protected]) så skickar ja lite mysiga bilder från festen!!! Åkte hem runt halv 4...men kunde lätt va kvar längre men Martin liksom strejka.

Varmt...

Idag har det varit en sån där riktig varm å kladdig dag. Eller...det har varit otroligt varmt...riktig sommarvärme. Så skönt!!! Martin gick ner å hjälpte bönderna me ensileringen. Jag städade lite, men gav upp å la mej i solen...så varmt å skönt. Hmmm...kunde inte ligga å lata mej hela dagen så jag cyklade till hästarna. Selade på Bounty å tog en kör-runda me han. Skönt å komma ut en sväng...svettig blev han. Men fick bada efteråt:) Gick sen en sväng runt i hagen eftersom ett antal flugpannband ligger där plus en grimma. Hittade faktiskt grimman å ett flugpannband. Överlycklig men sen såg jag att Affe hade en tappsko. Ja...den skon hittar jag ju aldrig:( Tur att hovis kommer på måndag. Cyklade hem å la mej en stund i solen. Kollade på V75. En ensam vinnare på sju rätt= ca 19 miljoner...jag vill ha!!!

Nitro e törstig:)

Men oj oj oj...

Vilken helg...oj oj oj...var ju liksom Bergsjödagen på lördagen!!! För mej betyder det ponnyridning me Bounty på byn men för många andra betyder det att man kan gå runt å njuta bland alla roliga tält. Selade på Bounty å körde ner mot byn...kan ju meddela att man fick många blickar på sej. En livs levande ponny mitt i korsningen i Bergsjö!!! Var perfekt ponnyridningsväder. Var varmt ute men ändå lite mulet. Kanske dumt att ta me paraplyet men det kom me utifall:) Många barn ville rida å Bounty var så duktig. Himlen började bli lite blå å vips så regnade det. Hade då stått där tillräckligt länge tyckte jag å selade på å for hem. Ha Ha...tur jag hade packat me paraplyet...Paraplyet i ena handen å så försökte jag att få Bounty åt det håll jag ville me den andra...funka det me:) Uha...hem å duscha å på me lite snygga kläder. Det vankades fest hos Henka. Vi var ca 26 pers. som grillade å åt gott å så lite godricka till det. Klockan hann bli 22.00...in i bilen å så upp på BergsjöParken...var ganska mycket folk där, men kunde ha vart fler. Träffa mycke roligt folk Ha Ha. Var hemma runt 02.00. Hmmm...så var det dagen efter då...suck...man mår som man förtjänar men fy sjutton. Huvevärk...zzzzzzzz...gick upp kl halv 9 men var för trött å somnade på soffan å gick upp runt 11 istället. Åt middag me Henka...vi åt av det som blev över från dagen innan. Så ringde min syrra Emelie å ville ut å rida. Hade helst åkt hem å glott på en bra film, men va gör man inte för sin syrra??? Hon kom hem till oss så åkte vi Push Dakota till hästarna. Jag körde Bounty å Emelie red Affe. Tog en långtur å det var faktiskt riktigt skönt att komma ut å få lite frisk luft. Affe såg ut att va pigg men Emelie red han bra. Bounty luffa på som vanligt. Åkte sen hem å däckade på soffan direkt...
Jobbat idag å varmt som sjutton i bilen var det. Var till Emma å Andreas en sväng på kvällen å mumsade negerbollar. Klockan börjar bli mycke...Natti Natti

Den dan jag ser ut så här...SNÄLLA...säg det åt mej!!! Så jag kan gö nå åt det...:)